Så tyst......

Det händer verkligen inte ofta, men killarna sover och det är bara jag som är uppe. Det är helt tyst och lugnt, jag har kunnat gå och småplocka leksaker, och viktigast av allt - jag kan ta min allra första kopp kaffe i.... tystnad! Bra start på denna dag!        ;) 
 
foto taget med min iPhone


 
 
Eller, nästan bra start i alla fall. Igår kväll stoppade jag in Elias och Simons fleecejackor i tvättmaskinen så att de skulle tvättas under natten, hinna torka under morgonen/fm och sedan skulle de kunna ta på sig dem idag till förskolan. Men, som vanligt när jag kör något annat program än den vanliga så är kläderna verkligen plaskblöta när programmet är slut. Jag tvättade i 40grader, men SpeedPerfekt som tvättar på halva tiden, och får nog bara konstatera att jag gör någonting fel och inte kan använda mig av programmet. Hmmm......  Jag hoppas att dagen idag blir lika fin som igår, och då klarar sig killarna med fleecetröjor och vindjacka på. Simon har som vanligt, tror jag, snuttefilm med sina jämnåriga kompisar och hinner nog inte vara ute mycket alls idag. Det är Elias som ska iväg på skogsutflykt, men han klarar sig som sagt nog.  
 
Igår var killarna ute med P på gården och pysslade verkligen hela dagen, och det var två trötta killar som somnade efter badet igår kväll. Så underbart härligt väder det var, det blåste inte ens utan var verkligen varmt. När Elias kom in och sade att det var 40grader ute, skakade jag lite på huvudet åt honom och tänkte för mig själv att han måste lära sig skilja på 14 och 40 nu snart. När jag gick ut för att kika på termometern, som står mitt i solen mot väggen, visade den faktiskt 40. Elias hade helt rätt. Varm dag!        ;) 
Nu är i alla fall sanden i killarnas sandlåda bytt, uppfarten tvättad, rabatten rensad, gamla blommor kastade och vintersakerna bortplockade. Elias och Simon fick även en gummibåt av grannarna igår (som vi i sommar ska ta upp till stugan) och den står nu mitt på gården och ojoj som de lekte i den igår. Jag antar att de kommer att leka i den idag också. 
 
Hoppas ni har haft det bra under påsken! Ha en bra tisdag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!