Noel - sju månader

 
 
 
 
Vår Noel är sju månader gammal nu. Sötnöten. Det känns som att han är inne i en utvecklingsfas nu och håller på att lära sig det ena och det andra. Bara de senaste dagarna har han blivit säker på att sitta själv och nu kan man säga att han sitter. Visst tippar han bakåt, åt höger, eller åt vänster någon gång ibland, men han kan sitta. Hittills har jag burit bilbarnstolen med Noel i när jag har lämnat och hämtat Elias och Simon på förskolan, men nu kan jag faktiskt bara ta med Noel och låta honom sitta själv på golvet i kapprummet. Så coolt.
 
Man kan ana två tänder som är på väg upp, och de kommer nog att titta fram vilken dag som helst. Jag har kommit över den här panikkänslan över att Noel kommer att sluta amma snart, och då Noel redan nu har börjat nypas när han äter är risken stor att han börjar bitas när tänderna kommer fram, så att sluta amma börjar kännas ok. Däremot är det amning som fortfarande gäller till största delen, Noel är inte alls nyfiken på mat och oftast får man kämpa med att få i honom lunch och middag. 
 
Annars är storebröderna fortfarande storfavoriter, samt gåstolen. Noel springer nästan i gåstolen. Så snart han hör att man håller på med disken i köket kommer han farande i en rasande fart och vill vara med. Sedan har han även börjat med ett nytt ljud och istället för att brumma som en bil låter det som att han stönar och är besvärad nu för tiden (vilket han inte alls är, han bara testar det här ljudet nu). När han ligger på golvet ligger han inte alls kvar länge på rygg utan rullar runt på mage. För att ta sig någonstans rullar han sedan runt runt tills han är någon annanstans, exempelvis halvt under skänken eller under ett bord. 
 
 
 
 
 
Tyvärr fick jag inte till fokus med kameran när jag tog 7månaders-korten, men förevigad är han i alla fall och nu börjar en ny månad då det säkert kommer att hända mycket. Älskade Noel! 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!