Lite nytt

Om bara några dagar börjar förskolan för både Elias och Simon, så idag har jag och småkillarna passat på att shoppa lite. Elias kläder har jag koll på och han har dubbelt av det mesta och behöver egentligen inte ha så mycket nytt (förutom nya pyjamas hem som vi fyllde på med idag), men Simon som nu börjar ha stl.86-92 behöver lite nytt både hem och som extraplagg i lådan på förskolan. Så, lite shopping blev det och Elias och Simon var jättesöta där de hand-i-hand gick mellan hyllorna i klädbutikerna. Lite kul är att Elias faktiskt fortfarande tycker om att shoppa kläder, och gärna väljer ut vilka tröjor han vill ha, samt vilka Simon ska ha.      :)  

 

Simon fick i första hand tröjor, men även jeans och långkalsonger.... 

 

.... medan Elias fick Blixten- och robotpyjamas, tröja, jeans, långkalsonger och ett Blixten-skärp.

 

 

 

Nu ska en tvättmaskin med småkillarnas jeans startas (alla ligger i tvätten) så att det finns rent till nästa vecka och småkillarna kan smutsa ner sina kläder bäst de vill på förskolan. Sedan blir uppgiften i helgen att märka Simons kläder så att det är klart till på tisdag. Jag borde kanske ha gjort någonting speciellt ikväll då det är fredagkväll och min sista lediga fredag på mammaledigheten innan jobbet börjar, men istället donar jag på lite och ska alldels snart krypa ner i sängen bredvid Elias. Bara två dagar kvar innan P kommer hem och vi längtar här, både jag och småkillarna. 

 

Bye Bye! 

 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!