4e advent....

Idag är det 4e advent och jag måste säga att jag inte riktigt har förstått det än. På något sätt har jag en känsla i kroppen av att jag fortfarande har hela decembermånad kvar på mig att fixa med julen, men så är det inte. Imorse, efter att ha tagit dagens ledtråd från vår adventskalender sade Elias glatt:
 
- Nu är det bara en dag kvar!!! 
 
 
Hmmm..... Ja, bara en dag kvar och sedan är det julafton. Visserligen har vi inte så jättemycket kvar att fixa inför julen och det som är kvar ska göras idag. Så, på ToDo-listan idag står: baka bröd, köpa de allra sista julklapparna, och sedan ska vi ägna åt oss julpyssel. Lite hastigt blev det härom dagen beslutat att Ps kusin med familj ska stanna till och övernatta här på väg från Luleå till storstaden, så lite måste vi städa i källaren där de ska sova. Men, roilgt med besök ska det bli då vi annars alltid bara ses under sommaren uppe i stugan. 
 
Ingen bild på ljus idag, men istället vår fina amaryllis som står i full blom. 
 
 
 
 
Ha en mysig 4e advent! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!