Stor mage och namnförslag....

Det gick bra på jobbet idag, även om jag var ganska trött när jag åkte hem efter att ha bubbat WorkBooks och mappar under dagen. Trots att jag inte har egna elever som jag undervisar har jag under våren ändå fått en relation till eleverna och klasserna som jag hoppat in i, och det är lite kul. Idag var det flera elever som tyckte att magen såg stor och tung ut, och jag kunde inte annat än hålla med. Sista lektionen som jag hade, matte med en åtta, kom magen och knytet på tal och flera i klassen undrade om vi hade några namnförslag. Då vi inte riktigt har det bad jag klassen komma med förslag, och lät whiteboard-pennan ligga framme så att eleverna själva kunde skriva upp namnen. Och, när lektionen var slut stod åtta namnförslag uppskrivna på tavlan. Alla faktiskt fina namn, och jag var jätteglad. Kul att även eleverna är engagerade, även om det inte ens är mina elever.      :)
 
 
foton tagna med min iPhone 
 
 
 
Anledningen till att det bara var tjejnamn uppskrivna på tavlan var att jag berättade att vår barnmorska tror att det är en liten tjej vi väntar. Får se vad det blir för ett litet knyte. Om magen och knytet kommer på tal nästa vecka i någon klass kanske jag ska be eleverna komma med förslag på killnamn då.      ;)  
 
Bye!  
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul!! Fina namn :) jag väntar med spänning jag med! Kram på er!

2013-08-23 @ 19:45:40

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!