Igår söndag fick jag och......

Igår söndag fick jag och P en massa småsaker gjorda som vi tacksamt kunde bocka av från To do-listan. I och för sig donade vi på varsitt håll nästan hela dagen och fick inte mycket familjetid, men det var så skönt att sjunka ner i soffan lagom till Solsidan och vara nöjd med dagen. Kvällstid under en arbetsvecka varken orkar eller hinner vi med att dona ute, så att vika denna söndagen till detta kändes faktiskt helt ok. För två år sedan kom snön i oktober-november-skiftet och stannade sedan hela vintern, så att redan nu få gården redo för vintern är nog inte så dumt. Dessutom var småkillarna med sin pappa hela dagen, vilket gav mig egentid och möjlighet att dona på i lugn och ro. Perfekt!   
 
På kvällarna är det ofta jag som påminner Elias om att klockan är mycket, att kvällsyoghurten ska ätas, att han ska äta och inte prata, peka på klockan och påminna om att den stora visaren snart pekar rakt upp, att det är läggdags etc etc. Igår var P finurlig och hade ställt fram klockan en kvart, vilket innebar att både Elias och Simon sov redan klockan åtta. Eftersom Elias inte kan klockan var det nog mest jag som blev lurad. Väldigt finurligt! Men, vi hann se Solsidan i alla fall.    ;)   
 
Nu ska Simon och jag fortsätta leka lite här, trots att det är en lite trött och mammig Simon idag. Det är åter en fin höstdag, så vi får se vad vi hittar på i eftermiddag. 
 
Ha en bra måndag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!