Fredag hemma

Då är det åter fredag. Elias har lite lite feber, så vi håller oss hemmakring även idag. Igår, efter Alvedonen, kunde vi inte märka av alls att Elias skulle vara sjuk och då Alvedonen tog ner febern var han igång som vanligt. Även idag är han igång, och jag hoppas att febern ger sig snart. Vet inte alls vad det kan vara? 

Just nu sover Simon förmiddag och under tiden ska Elias och jag ta tag i lite städning. Eftersom Elias tycker att det är kul att hjälpa till så får han göra det. Arbetsfördelningen när vi knäpper på en tvättmaskin är att han lastar in all tvätt och jag häller i tvätt- och sköljmedel, sedan får han knäppa på maskinen när jag ställt in rätt program. När vi dammsuger har vi en varsin dammsugare vilket också är bra, förutom när Elias vill dammsuga på precis samma ställe som jag. Det är väl endast när jag ska torka golven som det blir krångligt: vi har endast en mopp och det är inte lätt att torka golvet när en treåring också vill hålla i moppen men inte kan ta lika långa tag som man själv är van vid. Men, han får vara med och jag får helt enkelt dra ner på tempot.     :)

Ha en bra fredag, alla!
Bye Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi köpte faktiskt en liten mopp som Dante hade när vi städade, det blev dock bara i köket han fick hålla till eftersom det gärna blev ganska mycket vatten när han städade och mina trägolv hade inte pallat det :) men på platsmattan i köket fick han slabba bäst han ville! Nu tycker han inte att det är så kul längre!

2012-05-11 @ 11:34:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!