Att vilja eller inte vilja......

Då har jag och Simon hämtat hem Elias från dagis. Idag har han varit ute både på förmiddagen samt efter lunch. Det gillar jag. Bra att han får leka ute med sina dagiskompisar och jättebra att han har fått en massa frisk luft. Tydligen har han lekt kurragömma, men han har inte riktigt koll på vilka han har lekt med då det var barn från Grön-avdelning. Söt han är.   :) 

I bilen på vägen hem informerade han mig sedan om följande:

- Mamma. Jag har inte sovit på dagis idag.
- Vaaa? Har du inte sovit?
- Näää. Jag sov inte.
- Varför sov du inte?
- För jag ville sova.
- Ville du sova? 
- Näää. Jag ville inte sova.
- Varför ville du inte sova?
- För jag ville sova.
- Ville du sova?
- Näää.  
- Ville du inte sova?
- Näää.
- Varför ville du inte sova?
- För jag ville sova.


Hmmmm...... Där någonstans gav jag upp. Det är inte alltid det lättaste att förstå vad han menar. Han har inte sovit i alla fall, så mycket hängde jag med på, sedan vet jag inte. Hoppas nu bara att eftermiddagen och kvällen inte blir allt för tunga med en trött Elias.    :)  

Då vi förhoppningsvis ska åka iväg på en liten tur i några dagar får Elias vara hemma från dagis resterande dagar denna vecka. Tanken var från början att vi ska åka efter dagis imorgon, men då magsjukan åter går på avdelningen får Elias vara hemma från dagis imorgon också och så åker vi när vi åker. Det sista jag vill är att han, eller vi för den delen, blir magsjuka. Både Elias och jag känner av halsont igen och jag hoppas verkligen att det inte blir mer än så. Vi vill vara friska nu.  

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!