Keso-pannkakor

Ikväll var jag sugen på pannkakor till middag och så fick det bli: kesopannkakor. Och, jag är helt lyrisk. De var enkla att tillaga och verkligen jättegoda! Jag kommer helt klart laga kesopannkakor fler gånger. Mums! Pannkakorna fick även tummen upp av Elias, som smaskade i sig en halv och var sedan jättemätt, samt av gubbsingen.    



Receptet:

25g smält smör
250g keso
4 ägg
2dl vispgrädde 
3msk fiberhusk
1,5tsk vaniljpulver

Ingredienserna vispas samman och ska sedan stå och dra i fem minuter. Sedan är det bara att steka på lagom stora pannkakor. Under tiden man steker kan man platta ut och forma pannkakan till den storlek man vill ha då degen är väldigt fast i bunken men blir hanterlig i värmen. Servera med vispad grädde och bär.   :)

Receptet finns säker lite här och var på nätet men jag hittade det hos elvabarnsmamman Mirka. Rekommenderas verkligen!    

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!