En gran har fått flytta in.....

Efter middagen idag åkte killarna in till stan för att köpa hem en julgran. Jag hade helst av allt velat följa med jag också då jag tycker att det är mysigt att välja ut den gran som ska kläs och sedan stå julfin i vardagsrummet, men jag konstaterade tyvärr att jag måste stanna hemma och städa om jag ska ha någon chans att hinna med det som ska göras innan jul. När jag sade det till P sade han att jag (vilket jag inte alls kommer ihåg) sade precis samma sak förra året och att det var han och Elias som valde ut granen då. (Simon var också med, men han var så liten då så han hängde endast med.) 
 
Nu har årets gran fått flytta in och står till sig i vardagsrummet. P har klätt den med ljus och imorgon ska vi klä granen tillsammans med våra småkillar. Denna granen valde faktiskt P och Simon då Elias, jättetrött som han är efter att ha lekt först på förskolan och sedan hemma hos kompisen S idag, tjurade och inte alls var överens om vilken gran vi skulle ha. Tydligen ville han ha en mycket större gran, en gran som inte ens skulle få plats inomhus, som skulle vara lika stor som förra årets gran, och han förstod inte alls att han själv var mindre förra året och därför tyckte att denna kändes liten. Inte lätt att vara stor liten kille och trött.     ;) 
 
 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!