En alldeles för stark upplevelse

God morgon, på er!  
 
 
Det är en ny dag här i Thailand och idag fortsätter vi att njuta av tillvaron och bara är.
 
Igår kväll testade vi en ny restaurang längs stranden och trots att maten faktiskt var det godast vi har ätit här kommer vi nog tyvärr inte återvända dit igen. Jag beställde in jättegoda räkor i tamarind-sås och grönsaker, trodde jag. Mitt bland grönskakerna hade de dock haft i flera små piri piri (eller, vad det nu kunde ha varit, jag kan inte de olika sorterna), vilket jag upptäckte efter att ha tagit en sked grönsaker och stoppat i munnen. Fy sjutton så hett och starkt det var. Jag slukade min flaska bubbelvatten, Elias flaska, min öl, stoppade ris i munnen, samt vitlöksbröd för att få bort hettan. Det gick så där. Sedan fick jag låna Elias lilla lilla ficklampa för att lysa i maten och plocka bort de små röda starka rackarna. Får man gömma sådana starka saker i mat?!?!?!? Visst gick hettan i munnen över tillslut, men det var inte alls någon trevlig upplevelse.  
 
Elias var i alla fall jättenöjd med restaurangen igår då han fick beställa in efterrät, en stor glass, som han slukade i sig. Sedan blev han dock besviken på mig och P då han inte fick ta någon fotmassage innan vi gick tillbaka till hotellet för att ta kvällen. Det får bli ikväll istället.     :) 
 
De övriga har gått ner till poolen nu och jag ska göra dem sällskap jag med. Hoppas ni får en bra onsdag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!