Hej mitt vinterland.

Hej mitt vinterland, nu är du här.... igen.....

Inatt har det snöat och det är helt vitt ute. Jag gillar i och för sig den vita snön då det blir så mycket renare ute, istället för slasket, smutsen och allt annat som kommer fram när det töar. Men, när kommer våren? Borde vi inte gå mot ljusare, varmare och finare tider nu? För alla barns skull är det säkert roligt att det finns snö till sportlovet, men efter den veckan får snön försvinna för min del. Nu längtar jag efter våren.

Alldeles snart blir det att åka till jobbet och ta tag i dagens lektioner. I år har jag inga 9or alls, vilket känns jättekonstigt nu när det är dags för de Nationella proven i svenska. Saknar stämningen kring de Nationella lite, samt att få läsa uppsatserna och deras prov.

Så, nu jobb. Ikväll får vi se vad det blir. Igår kväll kom svärfar förbi och stannade över middagen. Elias tycker det är jättekul att få hjälpa till och duka bordet när vi ska äta, och igår var det extra roligt att få duka till farfar. Kul att du hann komma förbi en sväng!

Ha en bra dag i snön! Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!