Disken

För länge sedan bestämde gubbsingen och jag att den som lagade lunchen / middagen skulle slippa ta hand om disken, och det var jätteskönt att göra så. Hade man slitit med maten var det skönt att sitta kvar vid middagsbordet, eller vart man nu förflyttade sig, och höra den andre pyssla med plock och disk. Sedan har vi glömt bort vad vi bestämt en tid då det hela tiden har varit fullt upp här hemma, och gubbsingen har jobbat mest hela tiden. Den som har överlevt kvällen och har haft en gnutta kraft kvar har tagit disken, eller så har den blivit stående alldels för länge. Hemskt men sant. Nu har vi i alla fall åter kommit på det där igen, kommit ihåg hur skönt det var att göra så, och satt igång med det.

Så, nu ska jag spendera en liten stund med att plocka undan disk och fixa i köket. Min tur att ta det. Och, medan jag ändå håller på i köket ska jag nog ta och göra i ordning en pepparkaksdeg som ska få stå i kylen över natten och vara redo att ätas upp imorgon. Eller, bakas upp kanske.   ;)    Ända sedan jag såg Elias baka pepparkakor på dagis idag har jag varit jättesugen på pepparkaksdeg, så nu kan jag inte hålla mig längre. Dags att sätta igång.

Bye!


Kommentarer
Postat av: Helen.HUSnrNIO - Vinn härlig julklapp från Vossatassar

Njae säger jag till det där med snön... INte det bästa jag vet!

Klart ni ska baka pepparkakor=)

Kul att göra tillsammans. Jag och lillebror gjorde det idag och det var ett trevligt break på en lång måndag.



Helen.HUSnrNIO



2011-12-05 @ 22:54:26
URL: http://husnrnio.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!