En dag i regnets tecken.

Var åter en orolig natt för vår lille kille Elias del, och han vaknade flera gånger utan att kunna somna om själv. Detta innebar att vi fick gå in och natta om honom flera gånger, vilket i sin tur resulterar i dålig sömn för både mig och min gubbsing. Att sedan vakna och upptäcka att det regnar ute gör att man fortsätter vara trött - jättetrött.
 

Elias sover lunch nu och egentligen borde jag också gå och lägga mig. Men, alla sysslor som ligger och väntar måste tas tag i: diskmaskinen ska tömmas, frysen i källaren ska tömmas, tvätten ska sorteras, shopping-kassar ska tömmas, och Grattis-korten ska skrivas. Någonstans där emellan skulle jag vilja unna mig lite läsning, men det får nog bli en annan gång.

Att bli hemmafru vore kanske något ändå? Tänk att få rå om dagarna helt själv, efter att mannen har åkt till jobbet och barnen blivit skjutsade till dagis. Då skulle man kunna lägga en dag i veckan på all tråkig göra, som städ, tvätt etc, och sedan ägna de övriga dagarna till desto roligare saker som shopping, fika, vänner, annat roligt pyssel etc. Känns väldigt avlägset... men, vem vet, en dag kanske?

Så, nu blir det till att ta tag i saker och ting här hemma - och fortsätta drömma!
Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!