Söndag, parkour och cafeteria-tjänst

Igår eftermiddag kom mina kära föräldrar upp till oss så att P och jag kunde åka iväg på 40+40årsfesten och de kunde vara hemma med killarna. Att de var här innebar imorse att P och jag fick en lyxig efterlängtad sovmorgon ända fram till efter klockan 11. Så underbart skönt. Tack snälla snälla mamma och pappa för det!!! Jag vet inte när vi låg och sov ostört så länge senast. 

 

Idag började Parkouren för Elias igen och gissa om det var en nöjd kille som åkte iväg då även bästa kompisarna N och G har börjat i gruppen. Nu hade Elias fortsatt på parkour även om inte N och G hade börjat då han älskar det, men nu blev det roligare på ett annat sätt. Idag blev det repetition av gamla övningar, däribland hoppa/glida över den orangea saken nedan och avsluta med en kullerbytta. Är så kul att han vågar testa nytt, Elias. (Ledaren i rosa tröja är förövrigt otroligt duktig och imponerar varje gång då han visar övningarna hur de ska gå till. Hoppas han fortsätter länge med gruppen så att killarna inspireras och lär sig, de också.) 

 

 
 
 
 
Efter parkouren hann vi hem och fylla på med vatten och kaffe innan det var dags att åka iväg till IP då fotbollslaget P08/09 hade cafeterian idag. Elias var bollkalle medan jag stod inne och serverade kaffe- och fikasugna åskådare. Skönt att kunna bocka av cafeteriatjänsten då jag har tackat nej tidigare gånger under våren och sommaren då det har krockat med andra saker som vi har hittat på. Så, nu check på den också. 
 
 
foton tagna med min iPhone 
 
 
 
Nu snart är det dags att ta kvällen. För första gången på fyra dagar har jag inte ont i huvudet, vilket är så skönt. Dock är jag trött, så tvätten som borde vikas och strykas kan nog få vänta en dag till..... 
 
Hoppas ni har haft en skön söndag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Alltså åh så spännandem ed parkouren! :D

2017-09-11 @ 06:48:54
URL: http://amandajona.se
Postat av: norrbotten emma

ha en bradag
kramizz

2017-09-11 @ 08:03:47
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!