Sändning till Gambia

I onsagskväll gick jag och killarna igenom deras leksaker då jag av en kollega på jobbet fick veta att det ska gå en sändning till Gambia igen. Sötnötterna rensade bra bland sina leksaker, men vissa bilar (som jag trodde vi skulle skänka bort) blev kvar hemma. När vi gick igenom leksakerna frågade jag 'Ska barnen i Gambia få den här?' och flera gånger utbrast de: 
 
N: - Neeej, jag vill ha den!!! 
E: - Nej! Den fick jag på första husbilssemestern! 
S: - Nej, den vill jag ha! 

 
Men, de fick ihop en kartong med leksaker. Även deras små gosedjur som killarna har vunnit i Furuvik (som en annan kollega på jobbet försökte ta hem men snällt fick lägga tillbaka dem i kartongen) fick åka iväg till Gambia så att barn där kan gosa med dem. Simon skrev också en fin lapp som vi satte på kartongen så det var tydligt vad som fanns i i den. 
 
Under ett år har även jag lagt undan killarnas urväxta kläder, samt Ps och mina som vi längre ej använder, i en stor svart kasse i källaren i väntan på att det ska gå en ny sändning. (Vi plockade ihop två kassar med kläder för ett år sedan också.) Två kassar blev det nu också, som jag fick ihop. 
 
På jobbet torsdag morgon: 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
Under förmiddagen fylldes det på med kassar i kapprummet och vid lunch kom sedan min kollagas man och hämtade allt för att köra ner det till hamnen. Känns så bra att kunna hjälpa till. Och, att dessutom få rensat lite hemma är guld värt. (Även P tyckte det var skönt.) 
 
Någon gång vill jag följa med till Gambia och besöka byn som man hjälper. Igår efter jobbet visade jag en bild på skolan i Gambia dit leksakerna går, och killarna hade inte riktigt väntat sig att se ett skjul som skola. Bra att de får perspektiv och 'se' andra delar av världen och hur olika det kan vara i livet... 
 
Bye for now! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!