Noel - 1år!

 
 
För ett år sedan föddes vår lille Noel och idag blir han 1år. Store lille älskade killen. Tänk att tiden går så fort. 1årsdagen har vi firat här hemma med födelsedagslunch, fika på det och presenter tillsammans med mummu och ukki, samt farmor och C. Vid fikat tog Elias ton och började sjunga Ja må han leva och Noel, sötnöten, förstod nog att han stod i centrum, blev blyg där han satt i min famn och gömde huvudet i min hals. Så söt. P fixade en jättefin och god smörgåstårta till lunch, och till fikat bjöds det på glasstårta. 




foton tagna med min iPhone

 
I fredags, två dagar innan ettårsdagen, fick Noel 38graders feber men då han inte är förkyld antog jag att han hade åkt på tredagarsfebern. Dock är han feberfri idag på sin ettårsdag, och nu har en tand smått tittat fram så kan vara så att febern berodde på det. 
 
Noel använder knappt sin gåstol längre (och det gjorde inte heller Simon på sin 1årsdag när jag kikar tillbaka i bloggen) utan han går längs med möbler, eller hoppar fram på rumpan när han ska någonstans. Trots att Noel ändå är stadig när han står upp och/eller går, vägrar han att gå själv och sätter sig bara ner på golvet när vi försöker få honom att gå själv. Ska bli spännande att se när han släpper taget, Noel. Leker gör han jättebra och tar efter sina storebröder när han exempelvis leker med bilar. Han gillar även att trumma, och älskar att vara ute och leka.          :)
 
När det gäller mat är Noel inte alls någon storätare utan smakar lite smått på vår mat och kladdar sedan bäst han kan med resten. Det är konstigt att han orkar med dagarna med tanke på hur lite han äter. Mitt mål var att sluta amma innan Noels ettårsdag, men det har inte alls gått (och en anledning till det är febern som dök upp och för att få i honom någonting alls fick han amma fritt igen). Vi får ta nya tag en annan dag. 
 
Lite coolt är att vi har en 1åring, 3åring och 5åring här hemma nu.        ;) 
Grattis Noel på 1årsdagen! 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!