Äntligen simskola igen!

Som Elias har längtat efter att få börja på simskolan igen! Sedan vi tog en paus i våras har Elias titt som tätt frågat när han får börja på simskolan, och vi har hela tiden sagt att han ska få göra det efter sommaren. Uppe i stugan i somras plaskade han glatt på i sjön och tog då några simtag utan simpuffar, och både P och jag kände då att han verkligen måste få fortsätta simma under hösten då han är nära på att knäcka det här med simningen.  
 
Sagt och gjort, vi anmälde Elias till simskolan tidigt i höstas, juli/augusti-skiftet innan simföreningen ens börjat ta emot anmälningar, och sedan glömde vi bort att se om han fick plats eller ej. Gissa om vi fick panik när vi tillslut kom på att kolla upp om han fick plats och fick information om att föreningen inte skulle ha simundervisning i år. Åh, så jag kände mig dum. Alternativet blev privat simundervisning, eller låta honom gå på privat simskola. Dock försvann platserna jättesnabbt på den privata simskolan också och ett tag kändes det hopplöst. Som tur var beslutade sig föreningen ändå, för två veckor sedan, för att driva simundervisning och Elias fick en plats. Så skönt. Tänk om vi hade klantat till det och han inte hade fått gå på simskola, så ledsen han hade varit då... 
 
Så, igår var Elias äntligen iväg på simskolan. Det var en nöjd och glad (för att inte glömma trött) kille vi hade här igår kväll då simskolan håller på mellan kl.18.00-18.30 på onsdagskvällar. Imorse när han vaknade frågade han vad det är för dag idag, och sedan räknade han hur många dagar det är till nästa onsdag. Japp, han älskar att simma och plaska - och längtar redan till nästa gång.           :)  
 
foto taget med min iPhone


 
 
Dock däckade jag i soffan igår kväll då P och jag inte fick ihop våra tider/planer och jag fick ha med alla tre killarna till Fjärran. Elias simmade, så han var upptagen med det. Simon spelade spel på min iPhone, och han var upptagen med det. Noel var dock överallt och ingenstans och jag var helt slut (och genomsvettig) efter att ha försökt hålla honom på ett och samma ställe, där han inte alls ville vara och skrek rakt ut av ilska när jag tog upp honom. Badhus med klinkergolv, jättetoktunga dörrar, (sten)trappor, blött halkigt golv, och människor som går överallt = ingen bra kombination för Noel. Nästa vecka hoppas jag verkligen att Simon och Noel kan vara hemma och vi får ihop det med tiderna... 
 
Nu blir det lekparkshäng med killarna. Ha en bra torsdag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Isabell knäckte simkoden nu i sommar och simmade som en fisk på slutet. Nu måste vi se till att komma iväg till fjärran några gånger i månaden så hon inte glömmer.

Svar: Ja, tror det är viktigt att hålla igång simningen när de väl kommit på det. Vi måste också ta oss iväg, vi har inte alls varit bra på det....
Ha det gott!
kram
Ami

2014-09-11 @ 13:12:52

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!