Lite tankar, lite letande, lite om morgondagen

Denna onsdag har gått fort och det är alldeles snart dags för soffa och Grey's Anatomy. Det har inte hänt mycket alls här, utan vardagen lunkar på. 
 
Eftersom P hämtade Elias och Simon på förskolan idag (då jag har konferens fram till kl.fem på onsdagar) passade jag efter jobbet på att stanna till på Blomsterlandet och hade tänkt hitta en blomma till bänken i hallen då den står tom nu efter att påskriset gjort sitt. Väl på Blomsterlandet kunde jag dock ej bestämma mig för vad jag ville ha för blomma. Finns det fina mörkertåliga krukväxter egentligen? Jag vill helst ha en fin krukväxt som är tålig (dvs klarar av att P och jag med jämna mellanrum glömmer bort att vattna den) samt tål mörker då den kommer att stå på hyllan inklämd i ett hörn. Finns det sådana? Eller, är en kaktus alternativet? Jag har försökt googla på mörkertåliga växter men inte hittat någon fin än. Får helt enkelt fortsätta leta. 
 
Annars har P och jag kommit fram till att vi på allvar måste se till att varken Elias och Simon äter så mycket banan mer. Tidigare har vi varit emot banan i stora mängder då det finns bättre mellanmål som inte endast består av kolhydrater, och detta har vi talat om för fröknarna på förskolan. Nu gäller det hela inte mängden kolhydrater längre utan hur Elias mår. Jag ska inte gå in på detaljer, men efter att ha sett hur ont Elias har haft de senaste dagarna då han varit så hård i magen ska han inte erbjudas banan mer. Även jag har gett honom banan när vi har handlat på ICA Maxi då jag inte har orkat säga nej, och även jag måste stå på mig nu. Vi har pratat med Elias om att han inte ska äta banan då han blir så hård i magen, och trots att han håller med och säger att han ska låta bli är han ändå bara fyra år och ska inte behöva ta det ansvaret. Så, imorgon när jag lämnar på förskolan måste jag försöka få fröknarna att förstå hur viktigt detta är och att vi inte säger detta för att vara besvärliga. Hoppas verkligen att de förstår. Och, hoppas hoppas att Elias känsliga mage blir mindre känslig med åren. 
 
Imorgon blir det en fullspäckad dag med lämning på förskolan, jobb och sedan även hämtning efter arbetsdagens slut. Detsamma blir det på fredag. Ska försöka hitta på något med småkillarna imorgon eftermiddag för att få tiden att gå lite snabbare då P blir borta till på fredag. Får se om vi kan hälsa på en liten söt kattunge som flyttat in hos kompisar. Hmmm.....    :) 
 
Nepp, nu har Grey's redan börjat. Dags för soffa! 
Ha en skön kväll! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!