Fixardagen 2012

Då har vi varit iväg på Fixardagen på dagis idag. Solen sken, det fixades på de olika avdelningarna i några timmar, det grillades korv och lunchades, och barnen lekte. Precis som det ska vara.    :)

Tyvärr visade det sig att Älvkarlebyhus inte levererat material som de lovat, vilket var väldigt tråkigt. Jag har nog varit inställd på att snickra ihop den där ställningen till diskhon som varje avdelning har fått så att barnen kan plaska och leka med vatten utomhus till sommaren, men utan material blev det svårt och jag fick tänka om. Förra året var gubbsingen och jag väldigt duktiga som målade om både Bolibompa-båten samt Sputniken. I år har jag istället 'bara' sopat medan gubbsingen lagade den lilla bensinstationen, samt rodret på båten. Vi kände nog båda att det inte blev så mycket gjort, men å andra sidan blir alla små insatser en del och fröknarna var nöjda.

Simon sov sig igenom hela förmiddagen och vaknade när vi hade lunchat färdigt. Elias, trots att han var trött, sopade undan grus i Bolibompabåten, lekte med sina kompisar, sprang runt och busade. När vi var färdiga för dagen tog gubbsingen och Simon bilen hem medan Elias och jag tog en promenad. Han somnade skönt i vagnen och jag njöt av det härliga vårvädret. En bra Fixardag.   :) 













Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!