Uppdatering - Vinterkräksjukan!

Vi fortsätter vår sjukstuga här hemma och P och jag börjar fundera på om det inte är vinterkräksjukan vi har åkt på? Jag har hela tiden trott att det är en vanlig (men, ovanlig då den inte alls följer samma mönster som tidigare) magsjuka vi har åkt på, och det känns på något sätt enklare än om det är vinterkräksjukan. Men, då Elias åter kräktes två gånger inatt känns det nu som att det är något annat. Jag, nyfiken som jag är och vill ha svar på allt, mailade i förmiddags folkhälsomyndigheten (överdrivet, jag vet!) och fick svaret att det onekligen är vinterkräksjukan vi har här hemma. Då vet vi det. Suck....
 
Nu har i alla fall Elias börjat äta och dricka normalt, och är hungrig, vilket är ett väldigt gott tecken. Noel, han håller igång som vanligt. Det som oroar här hemma är nu Simon som inte alls ville äta frukost denna morgon, och sedan bara ville ligga och vila tills han somnade i soffan. Allting som går emot vanligt beteende får mig att reagera just nu. Dessutom kräktes Simon bara två gånger den natten han låg magsjuk, och frågan är om han verkligen kan ha haft en sådan tur att vinterkräksjukan på honom var så mild medan bröderna har fått en kraftigare reaktion?
 
Jag är ledsen för att inläggen just nu nästan enbart handlar om magsjuka, kräks och vinterkräksjuka. Det är dock guld värt att ha detta dokumenterat här, speciellt om någon efterhand frågar och man faktiskt kan gå tillbaka och läsa precis hur det var.
 
Hade det inte varit för att termometern på Ps bil imorse visade -24grader hade vi tagit oss ut idag igen och lekt lite i friska luften och snön. Det får dock bli en annan dag och vi får istället hålla oss inne och spela Mario, läsa böcker, leka med lego/Duplo, se filmer och bara vara. Lusten att laga mat har totalt försvunnit sedan vi fick vinterkräksjukan i huset och det skulle inte förvåna mig om det blir MAX-middag ikväll igen. (Och, å andra sidan kan det bara vara smart att inte hålla på att laga en massa mat då vi minskar eventuell smittorisk på så sätt.)
 
Jag hopas att vi snart är friska och kan återgå till vardag med förskola, skola, fritids och jobb. Alla killarna längtar efter sina kompisar, även Noel, och jag efter att få träffa folk och jobba. Snart så, snart så....
 
Hoppas ni har en bra fredag!
Bye for now!
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Hoppas ni snart är friska igen valter längtar efter simon och vill leka. Fick hämta en hängig isabell på skolan som klagade på magont hoppas det inte ör magsjuka på g, flera fall på skolan

2016-01-15 @ 15:58:33

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!