Projekt Röjning fortsätter - bakom stugan

Det har gått alldeles för länge sedan jag hann blogga. Tiden rinner iväg och det är redan 1a augusti. Samtidigt som jag inte har haft tid har jag också haft svårt för att skriva då jag har känt mig begränsad av vad och hur mycket jag kan skriva. Låter åter kryptiskt, men vi har gjort många små saker som jag egentligen hade önskat hinna dokumentera för killarnas skull, men som inte har blivit av. Dessutom har jag inte blivit kompis med Blogg-appen, vilket gjort att de små korta inläggen heller inte har kunnat publiceras. (Får bland annat inte till det med storleken på bilderna, men de får helt enkelt vara stora.) Hursom, måste bättra mig nu. . 

 
Nu är vi åter uppe i stugan och som Ps kusin N säger så händer det mer saker här än det har hänt på 50år. P och hans kusiner har anlitat en grävare (samma grävare som grävde vägen fram till stugan åt oss) och i tre dagar har de röjt, gjort om, fixat och förberett för framtida projekt. Samtidigt som det känns jättekul att det händer något här uppe och att det blir så bra, är det lite sorgligt att Saltsjön förändras. Saltsjön har varit på ett visst sätt, som sagt, i över 50år och det kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig vid det nya. Men, det blir bra! P sade härom kvällen att detta verkligen kommer att vara ett sommarparadis för killarna (även om det redan egentligen är det), speciellt när nya båtbryggor kommer till för framtida båtar och vattenskotrar, soldäck vid badstranden, ordentligt trädäck runt badtunnan, och en lek och poolyta bakom vår lilla stuga (där det endast är och alltid har varit skog och ris egentligen). 
 
Att Ps kusin N och hennes man J hjälpte till att röja ris med traktor gick betydligt mycket fortare jämfört med vår takt och vårt slit för några veckor sedan, när vi Projekt röjning påbörjades. Tack snälla för all hjälp!!!!      :)
 
Några bilder från fortsatt röjning: 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

foton tagna med min iPhone
 
 
Killarna har hjälpt till med att röja undan allt gammalt under stugan, och jag kunde inte låta bli att fotografera några små fynd som vi gjorde. Den lilla skorstenen var jättesöt och jag önskar att vi hade kunnat använda den till något, men den är lämnad på tippen nu. Det samma gäller det gamla strykjärnet som Elias hittade. Blombaljan sparade vi dock och ska plantera några blommor i till nästa vår. Måste säga att de var jätteduktiga, Elias, Simon och Noel som kröp under stugan och langade fram saker till P och sedan även hjälpte till att lasta upp allt skräp på släpvagnen.        :) 
 
Från hörnet bakom vår stuga ser man nu en tom yta växa fram, istället för gräs, träd, buskar och stenar, och till nästa sommar får vi se vad vi ska bygga där. Utsikten vi har där har vi heller aldrig tidigare haft då det har varit skog runt om. Sedan skogen delvis avverkades i våras har hela området öppnats upp och det känns faktiskt inte alls dumt att det just nu är ett kalhygge därbakom. Om några år växer det åter träd där, kalhygget försvinner, men den här gången kan vi hålla vår yta ren och har ändå kvar öppna ytor. Perfekt! 
 
Imorgon fortsätter grävaren jobba lite till, sedan är röjningen bakom stugan klar.
 
Hoppas ni har haft en bra dag! 
Nighty-Night!  
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!