En lugn tisdag

Idag har vi haft en lugn dag hemma och bara varit, vilket har varit skönt då vi kom hem runt tre-tiden inatt. Jag har några saker jag borde göra denna vecka, och en av dessa saker satte vi i rullning idag.
 
På måndag nästa vecka sätter vardagen igång och då börjar inskolningen på vår nygamla förskola för Simon och Noel, vilket ska bli jättekul. Både P och jag tycker att det känns så otroligt bra att byta tillbaka till vår gamla förskola igen, men ett byte innebär så klart även en ny inskolning och för att den ska bli så smidig som möjligt ska Noel få bekanta sig med gården på eftermiddagarna/kvällarna denna vecka har vi tänkt. Idag tog jag och killarna en promenad- och cykeltur till förskolan på eftermiddagen och hoppades att barnen där hade slutat för dagen. Och, det var till en början tomt på gården så att killarna kunde leka lite själva, sedan visade det sig att barnen på förskolan lekte på grannavdelningens gård och när de såg oss ville de komma över till den stora gården. Simon fick då, till sin glädje, leka med sin kompis K, medan Noel fick hälsa på en av sina blivande fröknar och åka rutschkana om och om och om igen. En lyckad tur, med andra ord. Nästa gång vi ska till förskolan för att leka lite får dock bli på kvällen efter stängning så att vi inte stör verksamheten. Nu tror jag inte att vi gjorde det då det idag endast var tre barn på fyra pedagoger, men jag tror att vi ändå tar vår tur lite senare. 
 
Sputniken kommer att vara populär i höst: 
 
 
bild via Instagram - iamisvarld 


 
På måndag ska även Elias börja skolas in på Fritids lite smått, och dit ska vi imorgon och hälsa på har vi bestämt med hans blivande fröken. Gissa om Elias ser fram emot det.        :) 
 
Nu, dags att ta kvällen.  
Nighty-Night! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Roligt!! Stort för er med inskolningen för minstingen och förskoleklass!! Det är en ny era som börjar :) allt har sin charm, vi har juh semester ett tag till men sen börjar Dante 1an! Skolan påriktigt alltså :) och Irma börjar sista året på vårt dagis, bästa dagiset, och bästa kompisarna börjar förskoleklass så jag är lite orolig för hur det ska gå men allt brukar lösa sig ;) kram på er!

2015-08-05 @ 08:25:50

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!