suck muck......

Morgon söndag! 
 
Jag önskar att jag kunde säga att det är en god morgon denna söndagsmorgon, men då gårdagen avslutades med tårar och en jättetrött ami som kämpade mot tvättmaskinen (luckan vägrar öppna sig trots att jag drar i den manuella öppningsspaken, och maskinen är full med ren tvätt) så kan jag nog bara konstatera att maskinen fortfarande är sönder och det jag gjorde igår inte hjälpte alls. Suck.... precis vad vi behöver. Nej, inte alls. Kan vi inte få ha lite flyt snart? Kan vi inte slippa sådana här stressmoment och onödiga saker att lägga pengar på? Jag tyckte att det var illa nog när tumlaren gick sönder, men oj så fel jag hade! Ren tvätt går ändå att hänga på tork. Att tvättmaskinen är sönder är ännu värre, jag som tvättar en maskin (om inte fler) nästan varje dag. Om det är någon där uppe som testar mig för att se hur jag hanterar stress tycker jag att den kan sluta nu!  
 
Så, idag ska jag rota fram kvittot för att se om det är någon garanti kvar på tvättmaskinen för precis som jag mindes så köpte vi tvättmaskinen på nyårsdagen för något år sedan. (Det är bra med bloggen att kunna gå tillbaka och läsa om vad vi har gjort när det behövs.) Sedan ska jag klura ut var jag eventuellt ska köpa en ny, hur jag ska får hem den, och hur jag ska kunna tvätta en/två maskiner så att killarna har rena kläder inför kommande vecka. För att rensa huvudet behöver jag nog också ta mig ut och hålla på på gården en stund och få frisk luft. Så får det bli. 
 
Nu lunch tillsammans med Simon och Noel. Elias är iväg och leker med kompisen G.
Jag hoppas att ni har en skön söndag, alla!  
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!