PW och rodd!

Idag har jag chockat kroppen. När P kom hem efter jobbet hoppade jag i skor och regnjacka, ombytt och klar, för att ta en 10minuters PW som uppvärmning till gymmet. Jag tror inte att jag har tränat ordentligt på gym på nästan sex-sju år (inte sedan Elias föddes och inte heller medan vi väntade honom), och oj så skönt det var. Jag har ett mål med min träning nu, att bli kompis med roddmaskinen, och vårt första möte idag var positivt. Förväntan mötte glädje. Min tanke är att minst en gång/vecka komma iväg till gymmet för att bryta av och köra något annat än bara PWs, och jag tror att träna på roddmaskinen ger en ganska allsidig träning samtidigt som man tränar upp konditionen. Idag blev det 2 omgångar på ca 5min rodd, totalt 2km, (samt styrketräning armar efter det) och det kommer nog ta några gånger till innan jag får till tekniken, men jag ser redan fram emot nästa roddpass. PWn hem nästan skuttade jag fram och var hög på endorfiner, en härlig känsla. Nu längtar jag efter att P och jag tillsammans kan komma iväg och träna snart. Åh, så skönt det var att träna igen! Sedan har jag någonstans läst att det är bra att berätta för sin omgivning att man har satt igång att träna och om sina mål, då man inte lika lätt kan slinka undan eller komma med ursäker för att inte träna. Så, nu har jag gjort även det. Nöjd ami här.        ;) 
 
foto taget med min iPhone 
 
 
Nu blir det soffan en liten stund innan det är dags att ta kvällen. Imorgon ska Picasson in på verkstan och det blir en tidig morgon för mig då jag har tänkt att vara på plats när de öppnar kl.07.00. 
 
Hoppas ni har haft en bra torsdag! 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!