Ont om tid och dagarna rusar fram.....

Jag hinner inte kika in på bloggen om dagarna, de rullar på så otroligt fort och när kvällen väl kommer däckar jag ofta samtidigt som killarna gör. Stackars P som får sitta uppe själv. 
 
Idag är det tisdag och sent igår kväll (jag hann sova tre timmar innan jag vaknade till för att byta om och hinna prata med P innan vi kröp ner för att sova för natten) slog det mig att Elias och Simon endast har tre dagar kvar på förskolan innan det är sommarlov. Tre dagar! Det är jättesnart. Alla 15timmars-barn har sommarlov från 1juni-31augusti, tre hela månader, och då är det bara idag, imorgon och nästa måndag kvar för Elias och Simon om det blir så att vi åker upp till stugan när P fyller år. Gissa om Elias och Simon kommer att sakna förskolan och sina kompisar i sommar. Om vi ska överleva tre månader tillsammans hoppas jag på bra väder, och så måste vi helt klart boka in lek-dater var och varannan dag, tror jag. 
 
I helgen var Elias och Simon på piratkalas hos kompisarna I och V. Det var Simons första kalas hos en kompis och det var stort för honom att gå! Sötnöten. Som han såg fram emot kalaset. Jag är så imponerad hur fint, coolt och roligt I och Vs föräldrar hade förberett och fixat med piratkalaset. Jag ska helt klart ta med mig idéer inför framtida kalas och jag undrar om jag inte ska spara inbjudningskortet också, som inspiration. Det slog mig att jag kanske borde köpa en liten låda där jag kan lägga ner diverse saker, en låda som jag sedan kan gå och rota i när jag behöver inspiration till kalas/fester/tillställningar. Hmmm.....
 
För övrigt måste vi här hemma börja planera Simons 3årskalas. Han fyller tre år nästa vecka! Jösses! Jag hade först tänkt att Simon skulle ha kompiskalas söndagen den 1juni, men då den söndagen infaller i samband med långledigt är några av kompisarna bortresta, så jag/vi får omplanera. Simon längtar efter att fylla år i alla fall, och pratar nästan dagligen om att han ska få paket och ha kalas. Älskade killen. Han börjar bli så stor, och det märks på flera sätt. Händer mycket nu.         ;)
 
Annars har vi donat på här hemma, som vanligt, i helgen. Vi har fått en ny gräsklipparrobot som vi inte riktigt är kompis med än, och den försöker vi få att göra som vi vill och inte som den vill. Går sådär. Just nu saknar jag vår gamla robot, men vi ska ge den här en chans i alla fall.  
 
Om en timma är det dags att hämta hem Elias och Simon, och under tiden leker jag här hemma med Noel. Lite kul är det att titta på honom när han leker med LegoDuplo. Igår kom Elias springande in till mig i köket när jag lagade middag och ropade 'Mamma! Mamma! Kom och titta vad Noel gör!'. Noel lekte med Lego och höll som bäst på att slänga alla Lego-bitar ur lådan åt höger och vänster. Sötnöt. Han tycker om Lego.        :) 
 
 
 
 
Hoppas ni har en bra tisdag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!