Tisdagstankar.....

Tisdagen passerade med ett underbart fint, men något kallt, väder och snön ligger jättefin på marken. Tänk om vi kunde ha haft sådana här fina vinterdagar i december istället, då hade vintern varit underbar. Elias och Simon är fortfarande glada över snön, men jag börjar tröttna på alla vinterkläder nu och längtar mer och mer efter foppatofflor och kepsar. Tänk så underbart när man bara behöver ta på sig det när man ska ut! Även Noel kommer nog att gilla våren och sommaren då han inte alls tycker om att bli nedpackad i sin vinteroverall, han protesterar varje gång. Stackarn.        
 
Idag gick Elias iväg på skogsutflykt med sina kompisar på förskolan när jag lämnat honom där, och Simon hade dans-sång-snuttefilm- och hoppstund inne med de som var kvar på förskolan. En vanlig tisdag, med andra ord. Innan jag åkte hem stannade jag dock till idag och tjuvkikade in genom fönstret på Simon och hans kompisar då de dansade, och oj så kul de verkade ha. Barnen verkligen skuttade runt där inne och det såg jättekul ut. Jag är glad att Simon får vara med om just dessa stunder på tisdagarna, och inte bara för att det är roligt, jag tror att det helt klart är bra för hans motorikt, fantasi och taktkänsla också. Kul. 
 
Innan förskolan idag hade Elias ett tandläkarbesök inbokat och denna gången var det P som följde med honom. Känns jättebra att veta att Elias tänder är/mår bra, men jag kan inte riktigt släppa tanken på att han gnisslar tänder så. Jag hoppas att tandgnisslet växer bort och det snabbt, och om det inte gör det får vi helt enkelt följa upp det med kontroller lite då och då så att inte tänderna nötts ner. Jag hade nog hoppats på att Elias idag skulle få ett tandskydd, eller en bettskena, men tydligen gör man inga åt barn så det blev ingenting av det. Det blir jag som helt enkelt får skaffa hörselproppar så att jag kan somna när han gnisslar som värst. Vem vet, jag kanske kommer att sova jättegott hela nätter då jag inte kommer att höra någonting alls!?!        ;) 
 
Ikväll har jag och killarna spenderat kvällen hos Madde med -e och tjejerna då P är bortrest på jobb. Det var jätteskönt att få sitta och prata med Madde, även om Simon sockerkickade något otroligt och inte var still en minut. Men, å andra sidan var det två väldigt lättlagda killar ikväll som somnade på bara några minuter efter att de krypit ner i sängen. Perfekt! Nu har även jag suttit och slumrat till medan jag ammat och rapat Noel, så nu ska även jag krypa ner och ta natten. Imorgon är en ny dag med förskola, lek, fix och don. 
 
Hoppas ni har haft en bra tisdag! 
Bye!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Skaffa dig öronproppar. Hur skönt som helst. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att sova när det är massa ljud om kring mig. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man går och lägger sig. Blir så tyst och skönt när propparna expanderar i öronen. Har jag inte propparna i öronen så ligger jag och stör mig på alla små ljud. Vaknar också väldigt lätt. Med öronproppar så somnar jag direkt och sover mycket djupare när jag vet att jag inte kommer att bli störd av ljud på hela natten. Öronproppar är helt underbart. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

2014-03-20 @ 21:30:29

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!