Söndag och mello-tankar....

God morgon, söndag! 
 
Varken P eller jag har kikat på Melodifestivalen under de senaste veckorna, men igår såg vi finalen och jag blev förvånad över att det faksikt var ganska många bra låtar med. (Jag gillar Panetoz och av låten Efter solsken kan man inte bli annat än glad, även om det inte var en låt som skulle räcka i den stora tävlingen.) Som vanligt, dagen efter, är det stora rubriker i tidningarna om vinnaren och, nu, röstkaoset som var. Jag och P höll här hemma på Ace som hade en bra låt som stack ut, och det hade varit kul om hon hade vunnit. Tänk att förlora med bara två poäng..... Samtidigt tycker jag att Sanna Nielsen är otroligt duktig, med en otrolig röst, så hon kommer garanterat att klara av att leverera i EurovisionSongContest i maj. 
 
Igår lånade P hem en motorsåg av kompisen P och satte igång att kapa lite träd här hemma på gården. Idag är planen att fortsätta och förhoppningsvis bli färdiga. Vi får se om vi får hit en släpvagn så att vi kan lasta på alla grenar och köra iväg dem. Och, när vi ändå håller på vore det skönt att hinna kratta upp alla löv som blev kvar från förra året och få iväg dem också. Nu hoppas jag bara att solen hittar fram idag för just nu blåser det och är bra kyligt. Igår var det perfekt väder för att hålla på ute i trädgården. 
 
Nu en andra kopp kaffe i väntan på solen.
 
foto taget med min iPhone


 
Hoppas ni får en bra söndag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!