En bra start....

Idag satt han bara och log, Noel, under tiden vi skjutsade storebröderna till förskolan, trots att han hade vinteroverall på och var nedpackad i bilbarnstolen. Däremot tyckte han att det var lite väl ljust ute i snön, så det blev kort på en kisande liten kille när jag tog fram iPhonen. Sötnöt.  
 
 
foton tagna med min iPhone 
 
 
 
Idag fick vi äntligen en lapp om att barnen på måndag nästa vecka ska få börja på sin 'vanliga' förskola igen, att den är färdigrenoverad efter vattenskadan och allting är städat och klart. Underbart! Som vi har längtat. (I alla fall jag då jag tycker det är så trångt som det är just nu med ett litet kapprum, Elias och Simon delar hängare, jag släpar med alla ytterkläder hem och tillbaka för att kläder/hjälmar/skor inte ska ta för mycket plats, barnen har bara en toalett som dessutom är inne i lokalen där barnen och fröknarna är hela tiden, det finns bara ett torkskåp som ska räcka till alla osv.) Jag beundrar dock både barn och fröknar att de har fixat lokalbytet så bra och fått till en bra vardag för allihopa. Jätteduktiga har de varit. Att barnen från och med nästa vecka så smått kan få återgå till vanligt schema på förskolan, som gympa på onsdagar, pyssel, och annat som brukar vara inplanerat, kommer att bli jättebra. Åh, jag hoppas ingenting kommer emellan flytten tillbaka nu bara.
 
Annars började denna onsdag jättebra då både Elias och Noel sov till halv åtta, vilket de inte har gjort på över en-två veckor tror jag. Simon vaknade lite tidigare, men lyckades vara tyst hela tiden när han kröp upp till mig i sängen för att mysa lite och sedan kröp ner igen för att gå ner och börja bygga tågbana. Så skönt att få sova lite längre, jag behövde det. Killarna behövde det. Nu hoppas jag att dagen flyter på bra idag också, och att vi orkar med den, jag och killarna. 
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe och börja rensa papper och kataloger. Jag måste allvarligt bli bättre på att slänga saker och inte samla på mig. 
 
Hoppas ni har en bra onsdag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!