Nya FuruviksCampingens lekpark

 
 
 
 
foton tagna med min iPhone 
 
 
Den ligger fint, Furuviks nya camping, och då även lekparken som campingen har. När vi förra veckan åt på FuruviksBrygga stannade P, Noel och jag till vid lekparken och kikade på den som hastigast, och sedan dess har jag tänkt att jag och killarnai någon dag ska stanna till och leka där även om det endast finns en klätterställning där.
 
Efter att ha lekt några timmar idag på Leklandet Delfinen inne i stan, som avslutades med gråt, gnäll och trötta killar, behövde vi få pausa och bli lugna och glada igen innan vi åkte hem - och lekparken på campingen var ett perfekt ställe. Noel var glad och medan han stod och bara var nöjd, njöt jag av utsikten och lugnet. Elias och Simon lekte. Efter lite lek, frisk luft och andas kändes det ok att åka hem igen. Det är skönt med sådana här platser.
 
Nästa gång ska vi dock stanna till här medan Noel sover då det är småsten överallt och jag är rädd att Noel, om han får tag på sten, sätter i halsen vilket jag inte alls vill. Samma sak med sanden. Sedan ska vi även testa på lekparken på den gamla campingen och ta en lek- samt glasspaus där någon gång. Är det sommar så är det.           ;) 
 
Jo, och så fick jag hålla i en liten liten bebis idag, bara några veckor gammal måste hon ha varit. Jag vet inte vem hon var, jag vet inte exakt hur gammal hon var, och jag kommer säkert aldrig se henne igen. Medan Noel låg i vagnen och sov på leklandet, och jag satt på en stol bredvid och läste tidning, kom en mamma fram och bad mig hålla hennes lilla lilla tjej medan hon böt blöja på sin andra lite äldre dotter. Javisst, svarade jag och stod där sedan och vaggade bebisen försiktigt. Det skulle jag nog aldrig ha vågat göra, lämnat över min lilla lilla bebis, om jag hade hamnat i samma situation, men jag beundrar mamman som vågade lita på mig. I samma veva hörde jag sedan Simon börja jättegråta vid pulkabacken (vilket han gjorde för att Elias plötsligt lämnade honom själv), så det blev ett snabbt avslut med bebisen och sedan avrundade vi lekandet och åkte hem igen. Konstig upplevelse. 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!