Noel - fyra månader

 
 
 
 
Idag är det fyra månader sedan han kom till oss, Noel. Jag har inte haft koll på hur mycket han har vuxit på sistone, men han börjar bli stor och tung att bära runt på och idag på BVC vägde han 7580g och var 65cm lång. Så japp, stor och tung! Inte konstigt att kläder i stl.62 inte längre går på honom och att vi använder stl.68 samt fått börja nosa på plagg i stl.74 redan. Söte kille! 
 
De senaste veckorna har Noel slutat prata med oss som han tidigare har gjort, och jag saknar det. Istället har han börjat brumma som en bil, typ, och upptäckt det ljudet, vilket också i och för sig är kul att se honom göra. Dock blir han så blöt av alla bubblor han blåser när han håller på och brummar, så man får vara med och torka munnen på honom med jämna mellanrum. En anledning till att han har slutat prata med oss kan även vara det att han har upptäckt sina händer. Ofta har han en eller flera fingrar i munnen och smaskar på dem, och med jämna mellanrum kräks han nästan då han stoppar in fingrarna alldels för långt in i munnen. Stackarn. Men, han måste lära sig den biten också, antar jag. 
 
Varje morgon är det en lycklig liten Noel som vaknar och det är så underbart att se honom så glad. Han älskar att få ny blöja, eller helt enkelt bli ombytt och ompysslad, så börjar han bli ledsen kan man alltid prova att byta på honom så har man högst troligen en glad kille igen sedan. Annars ligger Noel och gymmar en stund varje morgon, sedan brukar han under dagen hänga med/på mig, sitta eller gunga i babygungan, prata med sina bröder, eller stå upp i min famn och helt enkelt se sig omkring. Att sitta i bilstolen är dock ingen större hit, speciellt inte nu när han måste ha på sig en tjock vinteroverall eller en massa kläder. Det är alldels för bökigt. 
 
Noel har även hunnit vara iväg på sin första utlandssemester och det gick jättebra. 
 
 
 
 
Jag funderar nu på om vi under kommande månad ska introducera gröt-smakis eller ej för Noel. När Elias och Simon var fyra månader, eller straxt efter det, fick de börja smaka smått, samtidigt som jag fortsatte amma, och det gick bra. Nu rekommenderar dock Livsmedelsverket att man helammar tills det att barnen är sex månader och därefter börjar med smakisar. Nu är inte vi alls stora fans av Livsmedelsverket och jag funderar på om vi ska göra som vi har gjort tidigare då det gick bra då. Inte kan det vara fel? Jag vet att det finns för- och nackdelar med att införa smakisar tidigt, så vi får se... 
 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!