Dej? Mej?

Det är inte lätt det här med Dej och Mej. Så här låter det när Simon vill se en av sina favoritfilmer:  
 
- Ja vill se Dumma Ias! 
 
- Simon, den heter inte så. A!A! säga Dumma Elias. 
 
- Ja vill se Dumma Dej! 
 
- Den heter Dumma Mej. Kan du säga Dumma Mej? 
 
- Dumma Dej! 
 
- Nää..... Mej. Kan du säga Mej?
 
- Dej! 
 
- Mej. Mmmmej? 
 
- Dej! 
 
- Kan du säga Dej? 
 
- Mej! 
 
 
Och, så håller vi på en stund. Ibland kan jag inte låta bli att bli full i skratt, medan jag ibland blir trött på att försöka få honom att säga rätt. Å andra sidan säger han rätt: jag ber honom säga "Mej" och han tycker att jag hänvisar till mig själv och säger "Dej". Logiskt. Dock vill inte jag att någon av våra killar ska säga "dumma" om någon, inte om någon i familjen, någon kompis eller fröken, och Elias tar åt sig när Simon säger fel - så samtidigt måste jag försöka få Simon att förstå att ordet "dumma" inte är ok att säga såvida det är filmen han talar om. 
 
Hursom, nu ska vi se på DummaMej en liten stund och mysa i soffan innan det är dags att stänga av TVn för denna dagen.
 
foto taget med min iPhone


 
Hoppas ni har en bra dag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!