Tisdag och ändrade planer.....

Jo, men då passar vi på att slänga in lite magsjuka denna vecka också, bara för att som sagt få allting överstökat på en och samma gång. Suck! Imorse ulkade Simon och det är aldrig ett bra tecken. Jag meddelade förskolan att vi blir hemma idag och imorgon, och straxt därefter kräktes han. För att inte Simon ska känna sig ensam passade även Noel på att kräkas ner både sig själv och mig när jag skulle amma honom, så pass så att vi har fått byta kläder. Jag som hade dagens alla timmar inplanderade med shopping på IKEA, inne i Valbo, andra affärer samt en efterkontroll på MVC (som jag äntligen har fått inbokat efter att totalt ha glömt bort att det ska göras). Dessutom är P på möte i glada Hudik idag och några timmars bilfärd bort om jag skulle behöva ringa hem honom. 
 
Jag hoppas hoppas hoppas hoppas att Simons magsjuka är lindrig och att ingen av oss andra blir smittad. Åter går jag och tvättar samt spritar händerna mest hela tiden, så mycket så jag inte riktigt kommer ihåg om jag gjort det nyligen eller ej och då tar jag det säkra före det osäkra och tvättar samt spritar igen. Snacka om nojig! Nu inser jag även varför man INTE ska boka in allting på en och samma vecka/helg. Åh så tråkigt om vi måste avboka alla festligheter. P och jag som igår kväll konstaterade att vi har koll på läget. 
 
Just nu väntar vi på att se vad Simons mage säger av de skedar yoghurt som han med god aptit mumsade i sig. Han har inte kräkts på över en timma, är pigg, leker med sin Lego-motorcykel, och vill äta mycket mer. Stackarn. Och fy, så jag inte tycker om magsjuka!!! 
 
bild via Instagram - iamisvarld 
 
 
 
Nu, lunch för mig och Elias medan Noel sover och Simon längtar efter mer mat. Stackarn!
Jag hoppas att ni får vara friska och har en bra tisdag! 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Magen är känslig mot laktos efter magsjukan, vi kör proviva här hemma. Rickard som är gluten kan inte äta nått med laktos veckan efter magsjuka, då går det aldrig över. Tips bara! Krya på er!

2014-02-11 @ 14:01:59

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!