Vi känner den också....

 
 
 
 
Jag antar att de flesta de senaste dagarna har följt branden i Sala-trakten på nyheterna. Jag har gjort det och varje dag hoppats på ösregn över området då skogsbranden inte har gett sig alls. Igår, efter middagen, när vi gick ut på altanen kände vi plötsligt brandrök och det tog ett tag innan jag förstod att det var röken från skogsbranden vi kände. Ända här hos oss. Jag tittade åter in på Aftonbladet och såg då rubriken att röken har nått Gävle, Uppsala och Stockholm. Skrämmande. Jag förstår att röken når långt, och att det inte finns någon risk (eller?!) att branden når oss, men det är skrämmande ändå.  
 
Det är för övrigt aldrig bra när det kommer rök, och nu tänker jag på rök ur maskiner. Igår morse var jag ner till tvättstugan för att slänga in kläder i tumlaren och starta en ny tvätt. Tur var att jag stannade kvar en minut och vek några av killarnas kläder bredvid då det plötsligt började komma rök, samt lukta rök så klart, ur tumlaren. Gissa om jag blev rädd. Hade jag gått upp igen direkt efter att ha startat tumlaren hade jag aldrig märkt av röken och hade det gått riktigt illa så hade maskinen kunnat börja brinna. Skrämmande. Jag messade P om vad som hade hänt och han svarade att det aldrig är bra när det kommer rök ur en tumlare. Så, nu ska P och jag kika på tumlaren, om det är något filter som jag har missat att göra rent, eller om det är så att den har gjort sitt och vi måste köpa en ny. Suck, vill helst inte lägga pengar på en ny tumlare. Finns så mycket roligare saker att köpa.... 
 
Och, om inte tumlaren vore nog så gick locket, där man stoppar in tabletten, i diskmaskinen sönder för några dagar sedan. Suck, igen. Så, förutom en ny tumlare måste vi på sikt även köpa en ny diskmaskin. Inte alls roligt att lägga pengar på. P tyckte att när vi ändå håller på att köpa nytt kan vi även passa på att köpa nya vitvaror helt och hållet, nytt kök, ny mellanplan och nytt hus. Kanske inte vore så dumt. Tråktigt när saker och ting ger sig och går sönder, men vad kan man göra? Just nu försöker jag klura ut hur jag ska torka handdukar etc som jag alltid brukar tumla, och det får nog bli en tur till stan för att köpa en torkställning så att jag någonstans i huset kan hänga upp tvätten. Suck, som sagt..... 
 
Hoppas ni har en bra dag och slipper rök, brand och hemskheter! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!