Morotspuré

 
 
 
 
Igår fick Noel smaka morotspuré för första gången, och oj som han mumsade i sig den. Kokt och mosad morot, blandad med osaltat smör, är tydligen smaskens. Och, det var inte så att Noel fick i sig lite smakis och körde ut hälften av maten med tungan (som han annars brukar göra), nej P gav honom lagom mycket på skeden och Noel smaskade i sig allting. Så kul! Sedan fick Noel även smaka vatten ur flaska för första gången också, för att skölja ner maten, och även det gick hem. Elias var stolt storebror som fick ge honom flaskan.        :) 
 
Till lunch idag fick Noel åter äta morotspuré och smakisen gick ner idag också. Dock fick jag showa lite (Hjulen på bussen är en tacksam sång att sjunga och vifta med händerna till) för att få i Noel allt. Jag undrar om detta beror på att Noel förknippar mig med att amma och inte vanlig mat? Eller, så har jag helt enkelt inte fått in rätta snitsen än? Hursom, Noel åt och Elias var även idag med med vattenflaskan. Älskade killar!  
 
 
 
 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!