I torsdagskväll packade vi......

I torsdagskväll packade vi in oss i bilen och åkte till mina kära föräldrar då P hade leverans av vagnar till Skövde, samt skulle köra en vagn från Sunne till Västerås under helgen. Det har verkligen varit helt underbart väder varje dag denna helg och vi har passat på att åka in på Karlskoga Motordag för att kika på motorcyklar, fyrhjulingar och andra fordon, äta glass och shoppa (eller, Elias och Simon shoppade med mummu), leka i olika lekparker, samt hälsa på vanhamummu. Glass i stora lass har det blivit, och speciellt hos vanhamummu.      ;) 
 
Några kort tagna under helgen:  
 
 
 
 
Lekparken i Lunedet fick klart godkänt och Elias och Simon pratar fortfarande om att de vill åka dit fler gånger, och då även äta glass i det fina vädret. Elias har varit till Lunedets lekpark några gånger förut, men det var förra året och han leker och klättrar desto mer nu och tycker att det är mer spännande. Elias har för övrigt sprungit runt och spelat fotboll med ukki och sin pappa för fulla muggar under helgen, och jag måste säga att han faktiskt har ganska bra koll. Han är på väg att lära sig göra utsparkar. Jag förstår bara inte hur han orkar springa springa springa springa hela tiden. Simon har spelat fotboll, han också, och försöker sig på samma saker som Elias gör. Sötnöten.       :) 
 
Helgen har tyvärr inte bara varit en dans på rosor, och åh så jag inte tycker om att säga till, tjata, och bli arg på Elias eller bli omsams med P för den delen. Elias har åter kommit in i en period då han trotsat och testar gränser, och speciellt när jag säger till. Det är en sak att göra det hemma, men när han tjatar och trotsar hos vanhamummu, eller när vi hälsar på andra, så är det inte alls bra. Jag vet att vi måste förstärka alla positiva, bra roliga sidor hos Elias, och fortsätta prata om det som är mindre bra så att han till slut, någon gång, slutar upp med det. Men, det tar på krafterna..... P och jag ser dessutom olika sidor hos Elias, vilket gör att vi tycker olika. Den mindre roliga sidan av att vara småbarnsförälder....... Om det är så här med Elias, hur kommer det då bli med två killar kvar att uppfostra.....???? 
 
Om en stund ska Elias och Simon iväg till förskolan och jag och Noel ska nog vara hemma under förmiddagen. Vi behöver under eftermiddagen åka in och köpa en födelsedagspresent till Elias kompis G då han har kalas på torsdag, så vi tar ICA Maxi-shoppingen då också. Solen skiner och det är skönt ute redan, så jag hoppas på en fin dag! 
 
Hoppas ni får en bra måndag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!