Onsdag och tankar kring förkylningar.....

Onsdagen är här.
 
Denna morgon har jag och Elias pratat fram och tillbaka om varför han idag måste hoppa över gympan på förskolan, och han tycker inte alls att det är kul. Och, jag förstår honom för han älskar gympan. (Jag har också alltid gjort det.) Sedan i helgen har Elias varit hostig, och vi märker att han inte har hundra procent med krafter som han brukar, samtidigt som han orkar hålla igång och är alldels för pigg för att vara hemma från förskolan. Men, att vara med på gympan, springa runt, anstränga sig och ta ut sig kan inte alls vara bra, och trots att Elias verkligen ville packa sin gympa-påse imorse fick han låta bli. Jag undrar var gränsen för om barn ska få vara med på gympan eller ej går? Om man är förkyld, ska man avstå då? Eller, kan man vara med ändå? På högstadiet kan man vara med och hjälpa läraren med diverse om man är förkyld, men jag vet inte om det fungerar i förskolan? Och, är man mer sjuk än så bör man vara hemma från förskolan helt och hållet, och då kommer gympa-frågan aldrig på tal i alla fall? Oavsett, så var det ingen nöjd Elias här imorse och jag kände mig som en elak mamma som tog beslutet.  
 
Om några timmar kommer vår BVC-sköterska på hembesök och i eftermiddag har vi planerat in träff och lek hos Madde med -e och tjejerna. Det sistnämnda ser i alla fall både Elias och Simon fram emot, och jag såklart, så jag hoppas på två nöjda killar ikväll.       :)
 
Hoppas ni får en bra onsdag! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!