Lego-instruktioner

Jag kan inte låta bli att tycka att det är jättekul att Elias tycker om att leka och bygga med Lego. Han tittar på instruktionerna, räknar plupparna på Lego-bitarna, letar, räknar plupparna igen och bygger. Jätteduktig är han, tycker jag. Nu dock har jag stött på ett 'problem': var förvarar man instruktionerna till alla Lego-konstruktioner så att de dels håller men samtidigt är lättillgängliga för Elias när han vill sätta igång och bygga? Jag hade först tänkt köpa en Lego-låda att ha instruktionerna i, men i den kanske de blir skrynkliga och till slut går sönder? Alternativt tänkte jag mig en plastficka där alla instruktioner kan ligga, fungerar det tro? Då måste han dock ta ut alla för att välja vilken bil/båt/flygplan/etc han vill bygga, och det kanske blir byngligt? Är det bättre med en plastficka åt var instruktion? Alla plastfickor samlade i en pärm? Vad är bäst och smidigast? De kommer garanterat bli fler genom åren..... 
 
Just nu ligger Lego-instruktionerna på Elias byrå uppe på hans och Simons rum. Får se som sagt var de hamnar sedan.... 
 
 
 
 
 
Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skulle kommentera igår men via mobilen blev det bra kajko :)
Men jag har en skokartong som jag pimpat med en Lego-logga!

2013-11-07 @ 19:40:47

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!