Det här med förskoleavgiften.....?????

Efter en liten tur fram och tillbaka till mina kära föräldrar i början av veckan är jag och killarna hemma igen och åter i vardagen. Denna vecka kommer att bli lite så, vi kommer att åka lite fram och tillbaka. Hursom, Elias och Simon är på förskolan, Noel sover förmiddag just nu och jag ska ta mig an att sortera lite tvätt och plocka här hemma. Som sagt, vardag. 
 
Jag har just gått igenom måndagens och tisdagens post, och kan inte sluta klura på det här med förskoleavgiften. Jag får det inte att gå ihop. För Elias, som är vårt barn nr1, har vi alltid betalat maxtaxan som är på 1260:-/månad, och nu när han endast går 15timmar/vecka på förskolan utgår den avgiften då han faller under avgiftsfri allmän förskola. Sedan Simon, vårt barn nr2, började på förskolan har vi betalat 840:-/månad som är just maxtaxan för barn nr2. Så långt är jag med. Nu dock, när jag fick nästa månads räkning, har Elias avgift tagit bort (precis som det ska vara med allmän förskola) men istället har Simons avgift höjts till 1260:-/månad. Varför då? Elias går fortfarande på förskolan, han är vårt barn nr1, och Simon är vårt barn nr2. Jag förstår inte...... Ska inte Simon fortsätta kosta 840:-/månad? Och, när Noel så småningom börjar förskolan och Elias börjar 6årsverksamheten, kommer Simon då bli vårt barn nr1 på förskolan eftersom Elias försvinner och Noel bli vårt barn nr2, fast han egentligen är vårt barn nr3??? Är jag för rörig eller hängde ni med? Eller, är det så att man alltid ska betala maxtaxa för sitt barn på förskolan oavsett vilket nr på barn det är? Det lutar åt att jag får ringa och fråga om det här. Jag vill inte vara snål, men jag vill gärna veta hur systemet fungerar så att avgifter etc blir rätt. Några extra hundralappar varje månad kan man lägga på roligare saker än just förskoleavgiften.... 
 
Nepp, nu dags att ge sig på tvätten. 
Hoppas ni har haft en bra veckostart och får en bra onsdag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer
Postat av: Maddi

"Barn 1" är det yngsta barnet (som går på förskolan) barn nr 3 får gratis förskola

2013-11-15 @ 17:27:36

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!