Igår, idag och utan mobiltelefon....

Onsdagen är här. Här vaknade Simon och jag klockan åtta denna morgon (så skönt) och Elias steg upp klockan nio, så vi har verkligen sommarlov med lugna sköna morgnar. Ute skiner solen, trots moln och att det blåser ganska mycket, och jag hoppas att det blir en fin dag idag.   

 

 

 

Igår eftermiddag blev det lek och kaffe hos Madde med -e och tjejerna, vilket var väldigt uppskattat. Elias lekte för fullt med Meja och hade jättekul, Simon lekte och passades av L och T, och jag kunde sitta i lugn och ro på altanen, dricka kaffe och prata med Madde. Precis vad jag behövde. Tänk att Elias och Simon börjar bli så stora så att de kan leka utan att jag har hundra koll hela tiden. Perfekt!     
 
För övrigt har min mobiltelefon beslutat sig för att inte ladda upp sig längre, och idag måste jag ta mig in till Telia när vi är inne på stan i eftermiddag. Efter att ha testat alla sladdar och laddstationer här hemma igår morse, utan resultat, stängde jag av telefonen i hopp om att telefonen kanske hade hängt sig och skulle börja ladda igen om den bara fick startas om. Så fel jag hade. I och med att det inte är mycket batteri kvar alls gick det inte ens att knäppa på den igen, vilket resulterade i att jag var utan telefon hela dagen och fick bland annat maila P när jag ville ha tag på honom. (Gick det också, i och för sig.) När P väl kom hem lyckades han på något sätt (eller, så är det bara jag som är väldigt oteknisk) knäppa på telefonen igen och nu har den legat och laddat hela natten men utan resultat. Dock verkar det som att mobilen får underhållsström då den heller ej stänger av sig. Så, det blir att åka in till Telia och troligtvis lämna in den för reparation. Det innebär givetvis att jag kommer att vara utan mobil, utan kontakt med omvärlden, utan Instagram och allt annat en tid framöver. Inte alls kul..... Suck..... Hur klarade man sig förr i tiden????        ;)   
 
Denna förmiddag blir det lek här hemma och efter lunchvilan är det dags att åka in till Synsam (igen) och förhoppningsvis är det inget krångel med tiden idag och jag kan köpa mina linser. Hoppas ni får en bra onsdag och att era tekniska prylar fungerar! 
 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!