En varm dag och en ny fotograf i familjen

Idag har det verkligen varit en jättefin, och väldigt varm, sommardag och vi har spenderat den vid vår egna lilla strand här vid stugan tillsammans med P's kusin K, fru och småkillarnas tremänningar. Det är ungefär det vi har orkat med. Elias har badat för fullt, och i förmiddags hängde även Simon på. Tyvärr hann jag inte med att få till några bra badkort idag då jag tog lite tid på mig med disk, dusch och annat donande uppe i stugan medan killarna var iväg och badade, så jag hoppas på fler fina dagar så att jag kan vara där och fotografera. 
 
Någon som dock har knäppt kort idag, och faktiskt gjort det riktigt bra, är Elias! Efter frukosten frågade han om han fick gå ut med systemkameran och knäppa några kort, och nu när jag fört över korten till datorn så tycker jag att de är riktigt bra. Visst saknas fokus ibland, och det är inte alltid motivet på kortet är centrerat, men jag är väldigt imponerad. (Jag får heller inte till fokus som jag skulle önska.) Så kul att Elias tycker om att fotografera! Nu kanske han själv också ställer upp lite mer frivilligt på kort när jag står bakom kameran då han på sistone har tröttnat på mitt eviga fotograferande? (Det har kanske blivit lite väl mycket kamera de senaste åren.) Vi får se. 
 
Några av korten som Elias själv har knäppt är de här nedan. Visst är de bra! Jag är i alla fall väldigt imponerad. Duktiga Elias!      :) 
 
 
 
 
 
Nu har jag förbättrat korten i iPhoto på Mac'en, men det är nog mest färgerna som har förstärkts. Som sagt, jag gillar korten ovan. Och, vill Elias fortsätta fotografera framöver ska han absolut få göra det. Han var noga med att poängtera att korten han knäppte idag måste sparas och inte slängas bort, och nu har jag fixat det samt dessutom dokumenterat här på bloggen. Söte duktige kille!     :) 
 
Nu är det dags att krypa ner och ta kvällen. Småkillarna sover sedan några timmar tillbaka (trots att det har blivit väldigt sena kvällar nu under sommaren), P är ner till udden och spenderar tid med kusin K, så jag ska ta och sova.
 
Hoppas att ni har haft en bra dag!   
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!