Julfirande hos.....

 
mammas och pappas fina julgran på altanen - och äntligen lite snö på marken!
 
 
 
Vi har firat jul här hos mina kära föräldrar och det är tre nöjda killar vi har efter jultomtens besök och alla julklapparna som öppnades på julafton. Visserligen förstår inte Noel alls det här med julen, men han här nöjd ändå. Simon, som har varit lite rädd för tomten när vi har pratat om honom tidigare, var inte alls rädd när han dök upp och var den som ivrigt delade ut julklapparna till oss alla ur säckarna och påsarna. När Simon sedan öppnat sin första julklapp, en stor Duplo-polisstation, utbrast han 'WOW!' och ville inte öppna fler julklappar. Han var nöjd som det var, sötnöten. Elias öppnade ivrigt alla sina klappar och är jättenöjd med allt; en stor Lego-brandstation, en trollerilåda, tofflor (som han har på sig hela tiden), badrock, eltandborset, pirat-saker, BrioBuilder brandbil, och massa andra saker. En lyckad julafton!      :) 
 
På juldagen, vid lunchtid, klagade Elias på ont i magen och sedan gjorde magsjukan entré här. Stackar stackars Elias! Jag kan inte låta bli att vara stolt över honom, han kämpar så bra och är så duktig när han är magsjuk samtidigt som han gråter och säger att han inte vill vara sjuk. Älskade kille. Gårdagen spenderade han i karantän uppe i vårt sovrum, men klagade inte alls då han fick spela spel på sin spelplatta, bygga Lego, och prata med oss andra via datorn. Hihihii.... man kan finna lösningar till allt.      ;) 
Jag har dock varit extra nojig då jag inte vill att någon annan ska åka på magsjukan, så här spritar jag händer igen och låter inte Elias vara nära någon så att han kan smitta. Förstår inte var han fick magsjukan ifrån då vi varit hemma hela veckan för att slippa just detta..... Skönt att han idag mår bra igen och nu håller jag tummarna för att ingen annan åker på den.
 
Under december-månad har jag unnat mig diverse i kolhydratväg, som julmust, julgodis, pepparkaksdeg, lussebullar, och jag har hela tiden sett fram emot att börja äta bra igen då jag inte mått bra i kroppen. Det är konstigt (eller inte alls egentligen?) att kroppen reagerar så snabbt på kolhydrater och blir uppsvullen, samt att ljumsken börjar göra ont. Hursom, jag har hela tiden sett fram emot att börja äta bra på juldagen och det har jag nu gjort. Konstig dag att börja på kanske, men åh så skönt att vara på rätt väg igen. Dessutom har P och jag tagit en PW både på juldagen och annandagen, vilket har varit så otroligt skönt. Jag har konstaterat att jag inte tagit en PW sedan Thailand i november-december förra året: resan och julen kom emellan, sedan började jag jobba och väntade Noel, så inga PWs blev av. Men, nu så! (Och, kroppen är smått chockad här.)        :) 
 
Avslutar med kort på killarnas fina julstrumpor som, som vanligt, hängde hos tomten på julaftonsmorgonen.  
 
 
 
 
Hoppas ni har haft det gott i jul! 
Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!