Söndagsförmiddag med funderingar.....

God morgon, söndag. 
 
I vanliga fall är det Simon som väcker oss runt sex-halv sju-tiden och vill upp och leka, men idag lyckades han somna om och vem var det då istället som kom intassande klockan sju? Elias, så klart. Nu är sovmorgon till sju ganska skönt då jag i vanliga fall brukar stiga upp vid sex-tiden, men lite längre sovmorgon hade jag nog hoppats på imorse. Elias var dock pigg och förväntansfull, så det var bara att stiga upp. 
 
Idag är det lek med kusinerna som gäller på förmiddagen, och killarna har åkt iväg ner till farmor nu där kusinerna är. Jag ska passa på att slå in presenter och fixa färdigt lite, och efter lunch ska Elias iväg på 5-årkalas hos kompisen G som fyller år (eller, har precis fyllt år). Elias kommer även idag ha en riktigt rolig dag.     :)
 
Nu har Elias inte varit på jättemånga kompiskalas tidigare, endast tre under våren hos tjejkompisar han har, och igår upptäckte jag för första gången hur svårt det kan vara att komma på en rolig födelsedagspresent. Igår frågade jag Elias flera gånger i leksaksaffären vad kompisen G tycker om att leka med, och när vi kikade på leksakerna som Elias nämnde var de alldeles för dyra och kostade mellan 200-500:-. Hur mycket ska en leksak till en kompis på förskolan kostan, en kompis som Elias visserligen leker med även på fritiden? Det är inte det att jag vill vara snål, samtidigt som jag vet att vi har en massa utgifter och saker som ska köpas hem också nu när våren äntligen har kommit och kostnaderna kommer att dra iväg. Sedan vet jag att vissa kompisar köper man lite dyrare leksaker till, speciellt om det är kompisar som man umgås och leker mycket med, medan andra får inte fullt så dyra leksaker. Det jag fastnade för igår var att det ska vara någonting roligt som kompisen G ska få, och det blev någonting som även Elias önskar sig och skulle bli jätteglad för: något så enkelt som två vattenpistoler. Nu är frågan om det räcker? Är det för enkelt? Det är väl inte alltid priset som är det viktiga? Eller, ska vi lägga till någonting litet ytterligare? En film? Slajm? Som barn verkar tycka jättemycket om? Hmmmm..... Inte lätt det här.....  
 
Så, det var söndagens förmiddagstankar. Nu är det bäst att sätta igång så att även jag kan ta mig ner till svärmor och gänget som är där. 
 
Hoppas ni får en skön söndag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!