Årets första och enda båttur

Jag och P är ganska utarbetade (även jag, trots att jag bara är mammaledig), stressade och trötta nu för tiden. Det är mycket som snurrar runt i våra huvuden. När helgen väl kommer vore det jätteskönt att sjunka ner i soffan och bara ligga där tillsammans och göra ingenting i någon timma, men jag tror inte det skulle vara så uppskattat av våra småkillar som helst vill leka och underhållas mest hela tiden. Såklart. 
 
För två veckor sedan tog vi en utflykt i skogen, vilket var jättemysigt, och någonting som verkligen ger kraft är att hitta på någonting tillsammans i familjen. Så, idag tog vi oss ut på en båttur tillsammans i det fina höstvädret, vilket också var ett skönt avbrott och en stunds mys tillsammans.
 
Något som fascinerar mig är att Simon verkligen hänger på i allt vi gör. I och för sig har han kanske inte så mycket val, man han kan protestera om det är någonting han inte tycker om. Idag tog Elias glatt på sig flytvästen när vi skulle iväg och trots att Simon lite halvhjärtat gav till en kort protest fick han också på sig sin flytväst och sade sedan ingenting mer om den saken. Nu tror vi att det givetvis underlättar när Simon ser att även storebror måste göra samma saker som han, men jag tycker ändå det är coolt att Simon accepterar allt och hänger på. Det var första gången Simon åkte båt och han hade nog ingen aning om vad det egentligen var som hände, förutom att det brummade, guppade och blåste lite.     :) 
 
Elias blev på lite spex-humör när jag hade kameran framme, och visade att när solen skiner i ögonen löser man det hela genom att dra ner mössan för ansiktet. Och, så fick han själv köra lite båt vilket var väldigt uppskattat.    :) 
 
Några bilder från vår tur: 
 
 
 
 
I sommar har vi inte kommit iväg med båten alls, så idag blev det första och sista turen för denna säsong. Skönt att få komma iväg i alla fall, och vi kan ändå säga att vi också har varit till Kläcken denna sommar. 
 
Bye Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!