En heldag inne i stan med småkillarna igår

God morgon! 
 
Det blev en lång dag igår. Efter att ha lämnat in bilen på verkstan för uppdatering (ett gratis erbjudande jag nappade på), gick vi sedan ner till stan jag och småkillarna. De sov/vilade i vagnen och jag fick i mig frisk luft och ljus, jätteskönt. Under promenaden kom jag, som tur var, på att vi faktiskt åker iväg till Thailand om två veckor och att det är hög tid att köpa Dukoral för magen och ta det. Så, det blev köpt och intaget igår, och nu hoppas jag att våra magar klarar resan utan större komplikationer. 
 
Jag inser att det är under sommaren som man ska köpa bad- och sommarkläder. Igår försökte jag hitta badbyxor till Simon som han kan ha under vår resa, men ingenstans hittade jag babybadbyxor i Simons storlek. Och, att försöka klämma ner honom i ett par för små vill jag inte. Så, jag ska försöka leta reda på Elias gamla, eller så får vi helt enkelt köpa på oss ett par där nere. Jag har för mig att Elias faktiskt under vår tur till Thailand 2010 hade badblöja på sig lite då och då, och det kan vi faktiskt använda om inte annat. Måste komma ihåg att inhandla det bara. (Börjar bli mycket nu att komma ihåg.....) 
 
Hursom, det blev en mysig tur på stan med småkillarna, som avslutades med mellanmål och fika på Gallerian Nian. Elias var överlycklig då han fick både en chokladboll och pepparkaka, och Simon smaskade glatt i sig pepparkaka han med. Jag fick kaffe med grädde!     ;) 
 
 
 
 
Mest spännande igår var nog ändå att åka buss från stan till verkstan när bilen äntligen var klar. Både Elias och Simon satt och log stort hela vår lilla tur, och jag kunde inte låta bli att le jag heller när jag tittade på dem. Till och med Simon satt och sa "buuu" och tittade sig omkring. Lite förstod han nog vad vi gjorde. Tyvärr hann jag inte knäppa kort på de glada småkillarna då kameran låg i handväskan i korgen i vagnen, men de var verkligen jätteglada. 
 
Och, slutligen blev det shopping och middag på IKEA. Två till KRITTER barnstolar har vi köpt då jag insett att det behövs när Elias har en kompis hemma och de samt Simon vill sitta vid lilla bordet och fika. Montering av stolarna överlämnar jag dock till P. Det var två trötta småkillar och en väldigt trött mamma som kom hem efter halv sju igår kväll, och somnade gjorde vi alla klockan åtta.   
 
Nu ska vi iväg till vänner och sedan får vi se vad denna fredag bjuder på. 
Ha en skön fredag, alla! 
 
Bye for now! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!