Dagens utflykt

Imorgon ska bilen in på sin första service. För att slippa stressa imorgonbitti med att få iväg den i tid åkte jag och småkillarna in till Citroën redan idag och lämnade bilen. Det blev en liten utflykt av det hela och Elias var jätteuppspelt: i och med att vi lämnade bilen inne på stan innebar det att vi skulle ta bussen hem, vilket är någonting som han tycker är jättekul. Hela vägen till hållplatsen pratade han om bussen, kikade på bilar och lastbilar som åkte förbi, samt hojtade hej vilt när han såg en ambulans. Även Simon tyckte det var kul att stå på hållplatsen då det fanns så mycket att titta på. (Dock blev han litet arg mot slutet då han inte fick gå iväg åt de håll han ville.)



När bussen väl kom och vi steg på förvandlades Elias iver till besvikelse. Bussen var nästintill full, det var varmt, trångt, och både Elias och Simon båda fick sitta i knä på mig. Elias hade nog velat sitta själv i eget säte, tittat ut genom fönstret, och haft lillebror bredvid sig. Men, inte denna gången. Jag antar att det är när man själv hamnar i olika situationer som man börjar tänka om kring saker och ting. Jag har aldrig tidigare, när jag själv har suttit själv på ett säte på en nästan fullsatt buss och en förälder har klivit på tillsammans med sina två barn, reflekterat över att sätta mig någon annanstans så att föräldern tillsammans med sina barn får ett eget säte och slipper tränas mer än nödvändigt. Nu när jag själv befann mig i den situationen önskade jag att någon hade flyttat på sig då det fanns de som satt själva på säten och som lätt (tror jag) hade kunnat sätta sig på ett annat säte så att jag och småkillarna enklare hade kunnat slå oss ner. Men, å andra sidan, vem är jag som kan kräva det? Jag säger inte att jag är viktigare än någon annan, men det hade varit enklare för oss.

Bilen är i alla fall där den ska vara och bussresan gick bra. Jag har lovat Elias att vi ska åka buss någon annan dag och ta en buss som inte är så full så att han får uppleva en rolig busstur snart.    :)

Bye!


Jo, dagis idag gick bra berättade dagisfröken Jag hämtade Elias när att han hade ätit lunch och sedan sov han hemma. Imorgon hoppas jag på en "vanlig" dag med vanlig lämning och hämtning.


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!