Fredag och vinbär som tittar fram

Idag verkar det bli en helt underbar sommardag ute: klockan är inte ens nio, solen skiner på blå himmel, och det är 20grader varmt. Jag och småkillarna ska idag åka iväg till mina kära föräldrar (gubbsingen behöver lite hangar-tid igen) och dit kommer även bror med familj komma vilket Elias har pratat om i flera dagar nu. Åh, så han ser fram emot det. Vilken tid vi ska åka har jag inte riktigt bestämt än, utan vi tar det som det kommer. Först ska vi leka ute i det fina vädret, packa väskor, städa undan lite efter oss och tiden brukar alltid rinna iväg. Så, vi får helt enkelt se. 

Vår vinbärsbuske är nu grön och den har Elias och jag kikat lite närmare på igen. Blommorna som en gång fanns där har nu nästan alla krymt ihop och under dem har små små vinbär, gröna och hårda, börjat titta fram. Alltså, vinbärsblomman blir slutsaken (vad det nu kan tänkas heta) på vinbäret och själva vinbäret växer fram underifrån. Återigen har jag lärt mig något nytt.    :) 




Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!