Elias dopdag idag

Efter vårt tandläkarbesök idag har vi bara varit hemma och bara varit. För andra gången testade jag glassmaskinen idag och glassen blev lite godare än första gången, men jag känner att jag har en lång väg kvar tills jag lyckas göra den godaste glassen. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite synd att Elias inte tycker om LCHF-glass utan vill ha söt vanlig glass. Han åt ingen glass alls idag. Simon däremot är inte alls lika kräsen utan delade först glassen tillsammans med sin pappa där i soffan, och när den glassen var slut kom han över till mig och fortsatte dela med mig istället. Söte lille kille. Vi har i alla fall en hel sommar på oss att testa oss fram till bästa glassen så kanske äter Elias så småningom också.  

Att det blev glass en vanlig torsdag beror på att jag ikväll efter middagen ville få till en mysig stund med Elias och prata lite om hans dopdag. Jag tror på att hålla minnen vid liv genom att prata om dem, och även om Elias inte alls kommer ihåg sin dopdag för tre år sedan så kan han få känna sig lite speciell idag och titta på lite film i alla fall. Jag antar att många suckar och tycker att jag överdriver, men kommer jag ihåg en dopdag så firar jag gärna även den.    :)

Nu sover småkillarna och det är dags att krypa ner i soffan en stund tillsammans med gubbsingen innan även vi somnar. Ha en bra torsdagkväll! 
 
Bye!

Kommentarer
Postat av: susanne

nu vet jag inte vad du har i glassen, men isabell tycker frukt och bär är gott tillsammans med grädde och det kan man säkert få till i fryst form också. Men det kanske ni redan testat. vet ju att man ska hålla ner på frukt och bär när man äter lchf, men måste vara lite bättre än rent socker.

2012-06-14 @ 21:18:00

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!