Glucosanol



Jag har sett reklamen tidigare vid något sammanhang. Nu såg jag den igen och genast satte funderingarna igång kring Glucosanol som är en naturlig kolhydratblockerare i tablettform, som går att köpa på apoteket, samt givetvis beställa via nätet. Jag kan inte begripa varför man ska äta tabletter för att minska kolhydratintaget när man kan göra det på naturligt sätt, d.v.s inte äta pasta, potatis, ris, bröd etc etc???? Nästa fråga blir sedan: om det har kommit ut en tablett som blockerar kolhydraterna som man får i sig, innebär det då att tillverkaren medger att kolhydrater bidrar till viktökning? Medger apoteket, vars sida informationen också går att läsa, samma sak? Eller, är det bara ett sätt för företagen att tjäna pengar? Om nu tabletten är bra och gör det den ska, innebär det då att jag som äter LCHF, men får i mig lite för många kolhydrater genom grädde som jag har i kaffet, kan börja ta tabletterna och därmed dra ner på de få kolhydrater jag får i mig???? Jag försöker googla mig fram till svaren men kan inte finns alls mycket information om glucosanol. Hmmm...... vet inte vad jag tycker om just detta men är skeptisk....... hmmm.....   

Bye!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Neee.. som alla andra "bantningspiller", bara massa blaj. Men som du säger, det är lite vileseledande när apoteket säljer sånt där. Men Apoteket är också intresserade av göra vinst, så egentligen är inte så konstigt.

2012-01-25 @ 07:17:28
URL: http://[email protected]

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!