Dansat ut julen

Idag, Tjugondag Knut, har jag och Simon fått följa med Elias till dagis och vi har dansat ut julen. Elias tyckte att det var jättekul att dansa runt granen, och Simon tyckte nog också att det var lite kul att sitta och skumpa med när jag sjöng på jag också. Riktigt spännande tyckte barnen att det var när tomten kom, och med tomten kom det också lite snö från himlen. Mysigt stund idag och jättekul att 15-timmarsbarnen fick komma!   :)












Under fikastunden på dagis blev dock Elias lite smått arg på mig då jag inte lät honom äta godiset som fanns i den lilla påsen barnen fick av tomten. Jag känner mig verkligen besvärlig när jag säger nej, och jag tycker synd om Elias som tittar på de andra barnen som smaskar i sig godis, men då vi har lyckats hålla honom borta från godis i nu snart tre år försöker vi så länge det går. Efter att Elias ringt ett samtal till pappa, som sa samma sak om godis som jag, gick Elias slutligen med på att låta godiset vara. Skönt. Men, det är verkligen en kamp varje gång. Har inte bestämt mig för vad jag egentligen tycker om att dagis bjuder på godis. De gör det verkligen inte ofta, och det är jättebra, men de få gånger det händer önskar jag nästan att det var små påsar med frukt, några kakor eller russinaskar som barnen fick. Det i sin tur får mig att vara lite självkritisk då jag brukar ha klubbor eller små godisaskar som pris när mina elever tävlar. Det kanske är dags att tänka om....  

Hursom, efter dagisbesöket åkte vi en liten stund till biblioteket och lånade med oss Spöket Laban- samt Barbapappa-böcker. Elias fick klättra runt lite i borgen och passade även på att vila lite. Jag kikade i föräldraböcker och Simon sov, en skön stund med andra ord. 





Nu är det dags för lunch här hemma.  
Bye!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är starkt att säga nej, jag hade aldrig klarat det i samma situation. Dante och Irma hade fått pepparkakor och russin på plundringen. Dante gillar inte russin :)

2012-01-13 @ 18:41:46

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!